Business Manager gezocht


Over Oma’s Soep
Oma’s Soep is een snelgroeiende sociale onderneming, met als doel om jongeren en ouderen samen te brengen. Dit doen we door gezellige kookdagen te organiseren, waar we volgens Oma’s recepten samen heerlijke soepen maken. Onze jonge vrijwilligers zorgen ervoor dat elke kookdag een feestje wordt. Zo willen we door middel van gezelligheid en plezier ouderen plezier geven en eenzaamheid verminderen.

Om deze kookdagen te financieren, verkopen we de overgebleven soep van kookdagen en extra geproduceerde soep. We verkopen onze soepen aan cafe’s, bedrijven, evenementen, cateraars en retail. Vanaf 1 oktober zullen we ook in de schappen van Albert Heijn, Spar, Marqt en Picnic liggen. Verder komt Oma’s Soep geregeld in het landelijke nieuws, omdat media en overheden heel enthousiast op het initiatief reageren (RTL, NOS, AT5, het Parool, Radio 2 en nog veel meer…)

Onze droom is om door heel Nederland jong en oud samen te kunnen brengen. Om dit te realiseren moeten we meer soep gaan verkopen, Oma’s Soep landelijk nog bekender maken en meer buurthuizen en ouderen aan Oma’s Soep verbinden.  Hiervoor zoeken wij een enthousiaste business manager, die samen met de oprichter het (sociale) bedrijf gaat leiden en Oma’s Soep tot een nog groter succes gaat maken!

Wat zoeken we in jou? 
Je zit vol met positieve energie, gaat zelfstandig te werk, je durft beslissingen te nemen en gaat gestructureerd en effectief te werk. Oma’s Soep is een snelgroeiende startup wat altijd gepaard gaat met vallen en opstaan, vandaar dat een flexibele en open geest essentieel is. Je hebt affiniteit met sociaal ondernemerschap en zie jij jezelf ook op de lange termijn Oma’s Soep leiden.

Je vindt het leuk strategisch mee te denken en ziet het als een mooie uitdaging om lopende processen efficiënter te laten lopen. Ook beschik je over de creativiteit om de marketing van Oma’s Soep naar een hoger niveau te tillen. Verder ben je in staat het sociale & duurzame verhaal van Oma’s Soep authentiek te vertellen en uit te stralen. Voor al het bovenstaande is een bepaalde mate van sociale omgang, duidelijke communicatie en leiderschap gewenst. Je bent bereid jezelf voor een langere termijn te verbinden aan deze snelgroeiende sociale start-up.

Wat ga je doen?
Als Business Development manager bij Oma’s Soep krijg je samen met de mede-oprichter (Max Kranendijk) de verantwoording over de dagelijkse leiding van Oma’s Soep. Jullie denken na over de strategie en dragen samen het concept Oma’s Soep zo goed mogelijk uit. Dit is enerzijds de commerciële kant, waarbij de focus ligt op samenwerkingen met retailers als Albert Heijn, Marqt en Picnic en cateraars zoals Compass Group en the Colour Kitchen. Hier zal je verantwoordelijk zijn voor operationele werkzaamheden en accountmanagement.

Anderzijds is dit de sociale kant, waarbij de focus ligt op oveel mogelijk ouderen te helpen en de impact van de kookdagen zo waardevol mogelijk te maken. Hier richt je je als business manager op HR, oftewel de samenwerking en betrokkenheid tussen het professionele team en de vele vrijwilligers van Oma’s Soep verbeteren. Verder zal je ook zorg dragen voor de Marketing van Oma’s Soep.

Verder:

  • Werk je nauw samen met onze gerenommeerde klanten, zoals Deloitte, KPN, Albert Heijn, Anne&Max en Marqt.
  • Kook je eens per twee weken (of eens per maand) met de ouderen voor plezier en om het sociale raakvlak te behouden.
  • Stuur je samen met mede-oprichter Max de rest van het fulltime team aan + een studentenbestuur van 6 parttimers per Oma’s Soep stad (momenteel 4 Oma’s soep steden)
  • Draag je het sociale en duurzame verhaal van Oma’s Soep uit en weet je dit ook goed over te brengen naar verschillende media (RTL, NOS en SBS hebben alle in hun landelijke programma’s alle aandacht besteed aan Oma’s Soep).

Wat kun je van Oma’s Soep verwachten?
Een omgeving waarin je de vrijheid krijgt om door middel van jouw creativiteit en passie deze sociale start-up dagelijks te leiden en verder te brengen. In onze Kitchen Republic leer je alles over snelgroeiende (food) start-ups, draag je bij aan de opkomende duurzame voedselindustrie en komt je in contact met grote bedrijven die met Oma’s Soep samenwerken. In het begin zal je nauwgezet ingewerkt worden met de oprichter en hierna word je maandelijks begeleid door de Raad van Advies van Oma’s Soep. Tot slot, is het managen van Oma’s Soep vooral een ongelofelijk leerzame, uitdagende en unieke ervaring waarin je je zowel op persoonlijk als op professioneel vlak gaat ontwikkelen.

Ben je geïnteresseerd?
Is deze vacature jou op het lijf geschreven? Ga jij de uitdaging aan en een substantiële bijdrage leveren aan het succes van Oma’s Soep? Stuur dan je cv en motivatie naar max@omassoep.nl