Marketing Stagiair


Over Oma’s Soep

Oma’s Soep is een snelgroeiende sociale onderneming, met als doel om jong en oud samen te brengen. Dit doen we door gezellige kookdagen te organiseren, waar we volgens Oma’s recepten samen heerlijke soepen maken. Onze jonge vrijwilligers zorgen ervoor dat elke kookdag een feestje wordt. Zo willen we door middel van gezelligheid en plezier eenzaamheid onder ouderen verminderen.

Om deze kookdagen te financieren, verkopen we de overgebleven soep van kookdagen en extra geproduceerde soep. We verkopen onze soepen aan cafe’s, bedrijven, evenementen, cateraars en retail. Vanaf 1 oktober zullen we ook in de schappen van Albert Heijn, Spar, Marqt en Picnic liggen.

Onze droom is om door heel Nederland jong en oud samen te kunnen brengen, en om dit te realiseren moeten we landelijk meer soep gaan verkopen. Hiervoor zoeken wij een enthousiaste Marketing stagiair, die samen met het fulltime team, Oma’s Soep in heel Nederland online en offline op de kaart gaat zetten!

Wat zoeken we in jou? 
Je zit vol met positieve energie, bent creatief, gaat zelfstandig te werk en je bent van nature sociaal sterk. Je hebt een intrinsieke motivatie om een sociale impact te maken en je in te zetten voor andere mensen. Je wordt enthousiast van het bedenken van nieuwe campagnes en je zit vol ideeën om zoveel mogelijk mensen het verhaal van Oma’s Soep te vertellen. Tegelijkertijd kan jij je ideeën snel omzetten in actie.

Je kan zowel door middel van marketing, als persoonlijk het sociale verhaal van Oma’s Soep uitstralen. Net als bij elke snelgroeiende startup, heb je veel vrijheid, maar dat gaat soms wel gepaard met flexibiliteit. Het komt verder goed van pas als je je rijbewijs hebt en bereid bent 6 maanden stage te lopen (iets meer of minder is in overleg ook mogelijk).

Wat kan je allemaal gaan doen?
Je krijgt de vrijheid en verantwoordelijkheid om alle marketingcampagnes op te zetten voordat we in de AH, picnic, Spar en Marqt geïntroduceerd worden. Dit zal gebeuren in samenwerking met (de marketingafdelingen van) AH, Spar, Picnic en Marqt.

Daarnaast werk je ook samen met de Oma’s Soep besturen, studenten die verantwoordelijk zijn voor alles wat bij Oma’s Soep komt kijken in Amsterdam, Groningen, Rotterdam en Utrecht om lokale evenementen/campagnes te organiseren. Je zal dus zowel werken aan fysieke campagnes en evenementen, als online via oa Facebook en Instagram. Voor Social Media zal je ook de algehele marketingstrategie bepalen en ben je verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan.

Om het raakvlak met de ouderen en het sociale concept te optimaliseren, zal je ook eens in de twee weken meegaan en plezier maken op een kookdag met de ouderen.

Wat kun je van ons verwachten? 
Een omgeving waarin je de vrijheid krijgt jezelf razendsnel te ontwikkelen. Je mag je eigen campagnes opzetten, en met behulp van de oprichter en de rest van het team zorg je ook voor de uitvoering hiervan.

Je krijgt een kijkje in de keuken van een van de snelstgroeiende sociale start-ups, leert over de opkomende duurzame voedselindustrie en komt in contact met grote bedrijven die ook Oma’s Soep willen afnemen of laten groeien.

Verder mag je van ons het volgende verwachten: 

  • Begeleiding van de oprichter en zijn business partner.
  • Stagevergoeding van 200 euro per maand.
  • De vrijheid om al je creativiteit te uiten om deze startup te laten groeien.
  • De mogelijkheid om na 6 succesvolle maanden een contract aangeboden te krijgen.

Voel jij dat je enthousiast wordt van Oma’s Soep en wil jij hier aan meehelpen? Stuur dan je cv en motivatie naar max@omassoep.nl